i wanna be like you

igår var jag glad. faktiskt väldigt glad. jag vet inte varför, men jag tror det hade att göra med att dagen gick så otroligt fort, att provet i litteraturhistoria var gjort och att LEL-tröjor är mysiga. dessutom var jan ovanligt snäll och banken fixar ett nytt kort åt mig. allt detta gjorde att mina glädjeskutt bredvid en trasig cykel kändes skyhöga.
men idag, idag vet jag inte. ibland orkar jag inte vara glad för andras skull. istället inser jag bara hur sorgligt mitt liv är, och att jag inte gör något av det. inte ens att springa 10.8 på biptestet gjorde mig tillräckligt glad för att inte bli deppig av cowboys. och jag vet att jag är barnslig, men vilken sjuttonochetthalvtåring blir inte avundsjuk när fler och fler får det hon vill ha, det hon allra mest längtar efter?
jag kommer snart tyna bort av alla mina dumma känslor. de kommer göra mig kyligare än en vinterdag i sibirien och bittrare än vad någon nånsin kan bli. de kommer stelna, frysa till is, så att jag blir hundra procent känslokall.

igår var jag glad. idag är jag bara frustrerad, irriterad och arg på mig själv.

och 10 timmars övning förklädd gud gör inte helgen innan fysikprovet bättre.
pessimist!





image3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0