we created a modern myth

jag orkar inte.
jag hatar de där stunderna när väckarklockan börjar pipa så ihärdigt att man bara vill slänga den i väggen. jag hatar drömmar som är så lyckligt verkliga att man för en gångs skull är lycklig när man vaknar. jag hatar kylan som känns så fort man har fått medvetandet tillbaka. och framför allt hatar jag mörkret. är det deprimerande eller är det deprimerande? det enda positiva med vintern är julen och det dröjer fyra evighetslånga veckor tills dess. hur ska jag orka? hur ska jag ha energi kvar till att använda min kloka hjärna till att derivera tredjegradspolynom och räkna ut bildningsentalpier? hur ska jag kunna skratta och le när jag egentligen bara vill gråta?
let's slit our wrists and burn down something beautiful
ibland vill jag fly, försvinna, bara springa iväg till de där underbart verkliga drömmarna och vara totalt lycklig i åtminstone en minut. för jag orkar inte. allt tar på energin och snart kommer mitt delta H vara obefintligt.

she wants isolation from everything, deserving so much more

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0