glansglansglans

äntligen har kanske våren kommit för att stanna. idag gick jag utan jacka för första gången - i linne - och jag frös faktiskt inte ett dugg i solen. det enda som fattades var solglasögon och en glass, och så möjligtvis en gräsmatta utan maskar och smutsfläckar. åh, vad jag och mina vänner ska picknicka i sommar.
min söndagspromenad i skogen var en bra avslutning på lovet, då jag plockade vitsippor till mamma och tänkte på vackra ord och fina formuleringar. "glaskross". "vägdamm." "suddiga vyer". chris carrabbas ännu finare formuleringar nådde mina öron och på måndagsmorgonen sjöng han till mig att jag lever, något som faktiskt fick mig att tänka lite på väg till tåget och dessutom bli ännu gladare än jag konstigt nog redan var.
idag har jag postat två brev, steppat och sett en galen katt hoppa efter blomblad. imorgon ska jag och två fina vänner äta billig thaimat och skratta med en glansig man, som belöning för kemiprovet.

gnarls barkley - going on


Kommentarer
Postat av: ninja

tack för idag bejbi!

2008-04-03 @ 21:14:35
URL: http://inspiraatio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0