are we as safe as we let ourselves believe?

image9när väckarklockan ringde imorse ville jag bara slänga den i väggen, dra täcket över huvudet och sova hela dagen. men jag lyckades släpa mig upp ur sängen, gå till ett 25 minuter försenat tåg, ha en fysiklektion som halvt fick mig att fatta vad en nod är och se en ful film om vågor. men sen tog min energi slut. huvudvärk och extrem trötthet fick mig att, trots att jag väl egentligen inte mår sådär jättedåligt, återvända hem. och jag känner nu att jag behövde det. det har sin charm att ligga med täcket i soffan och se på dåliga tv-serier medan man tycker synd om sig själv. sova ut har jag också fått göra, det tycker jag om.
så medan de andra nu deriverar och förenklar rationella uttryck, tittar jag ut genom fönstret och får lust att gå ut och bara gå, gå tills jag kommer någonstans. gatorna är regnblöta och träden är sådär nakna som de ju faktiskt är i februari, men sol och blå himmel ger mig vårrysningar under alla lager av tröjor jag har på mig. jag har alltid trott att sommaren är min favoritårstid, men kanske är det så att våren gör mig allra gladast just när den anländer. kanske borde jag gå ut ett tag, för att riktigt känna känslan.

dashboard confessional - the shade of poison trees
den fångar mitt hjärta, fångar den ditt?

Kommentarer
Postat av: Linnea

detta var nog det absolut mest meningslösa dan på år och dar. så du förtjänade att ligga hemma!

2008-02-07 @ 20:20:11
URL: http://rentawreck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0