long lasting impressions

underbara sovmorgon.
att vakna halv 10 och inte ha ett dugg bråttom, att kunna gå ner i köket i mysbyxor och dunsockor och äta fruktsallad och baka citronscones, att lyssna på dålig musik på p3, att hinna tänka ordentligt. oh, I like it.
och resten av dagen har faktiskt inte varit så mycket jobbigare den heller. jag har agerat, småskrattat, fiskat DNA, plågats lite grann och diskuterat. jag ogillar fransmän som läser till svensklärare, och jag ogillar romantikens litteraturhistoria, men man överlever ju. och när man kommer hem, bakar chokladsnitt till morgondagens mattefika (jan ville ju faktiskt ha chokladkakor), leker med världens sötaste truls, tränar sig andfådd och powerdansar sig svettig, ja då kan man glömma bort platon, voltaire och förromantiken för en liten stund.
och när väckarklockan står på 08.10 imorgon och det bara är två dagar kvar, så överlever man. punkt.

Kommentarer
Postat av: batterika

åh, självklart ska jan få chokladkakor. han är ju så lustig. jag har gjort tre satser av våra favorit brownies. dock blev det nog inte lika bra som de vi gjorde tillsammans ^^

2008-02-13 @ 23:29:09
URL: http://inspiraatio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0