the beauty in ugly

tänk att jag, trots mitt enligt läraren "en gång VG, alltid VG" i slöjd, har lyckats fixa till tre par jeans så att jag faktiskt kan använda dem. okej, ett par köpte jag faktiskt i julas och de behövde bara sys in lite grann, men de andra gick från värsta 70-talsutsvängningarna till lagom mycket stuprör, skräddarsydda för mina hatade fotbollsvader dessutom. så nu, kära vänner, har jag tre par byxor som ingen annan i hela världen har, och dessutom har jag bevisat för mig själv att jag faktiskt kan mer än jag tror.
resten av dagen har jag tillbringat i köket genom att baka kolakakor och rulltårta med alldeles för gelatinig apelsinkräm, gått fram och tillbaka till konsum två gånger om och tränat mina uttröttade muskler i två hela timmar. inte helt fel, fastän halva lovet redan har gått. men det har också varit bra, väldigt bra, utan någon egentlig anledning. jag antar att marängsvisskvällen hos linnea var vad som behövdes för att fatta att det var lov, underbart var det i vilket fall som helst. och jag kan tydligen vara riktigt het på paparazzibilder.
och jag väljer för en gångs skulle att vara optimist; tre veckor i skolan är inte mycket, följt av två veckors härligt påsklov, och därefter har förhoppningsvis den räddande våren anlänt. och då, då ska jag, mim och linnea sitta i gräset och äta marängsvissglass i solen. kan man annat än längta?


Kommentarer
Postat av: ninja

marrängsviss!

2008-02-24 @ 20:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0