agnus dei

image8
dona nobis pacem.
det är omöjligt att få frasen ur huvudet.
jag har ingen aning om vad den betyder, men om man ska tolka melodin till dessa latinska ord är det något mäktigt, stort, känslosamt. lars-erik larsson var nog en förklädd gud på att skriva känslosamma melodier.
ibland önskar jag att jag också kunde meddela något. genom musik, dans, teater eller dikter spelar ingen roll, bara folk blir sådär fångade och ordlösa som jag själv blir av så mycket. jag vill få folk att tänka, att beundra, att inse, att komma ihåg, att känna igen sig. hm. nu har jag tydligen något att sträva efter i livet.

för övrigt har torsdagar blivit den dag i veckan då jag är på sämst humör när jag vaknar. varför vet jag inte, men det är iallafall tur att jag har de underbara personerna i NV06A omkring mig när jag väl har pallrat mig upp. för allt eftersom dagen går blir jag på bättre humör, och det är väl tur det. idag fick linnea mig att skratta ut min trötthet på matten, och det behövde jag. <3

Kommentarer
Postat av: Sara

trevligt att jag har hittat din blogg.
den är mycket mycket MYCKET fin och bra! :)

för övrligt ville jag bara informera om att agnus dei är en bön, tror det är "o, guds lamm" på svenska. förstår att detta är ganska mycket skitsamma för dig.
jag ville mest stoltsera med mitt kunnande.
kramar!
/Sara

2008-02-28 @ 18:01:33
URL: http://mypassingdays.blogg.se
Postat av: Anonym

Dona nobis pacem = Giv oss din frid

2008-03-09 @ 00:13:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0