I was just thinking

varm mjölk med honung är min räddning dessa förkylda dagar. efter att jag har snörvlat mig fram med en glasburk över huvudet kan jag iallafall krypa ihop i soffan och titta på tv med den benvita muggen i händerna, något som får mig att minnas mina år som liten. mamma gav mig alltid varm mjölk med honung när jag var sjuk. det kändes varmt, tryggt och tröstande, precis som mamma själv. så kanske är det därför jag fortfarande tycker om känslan i att dricka det, fastän det återigen gör ont i halsen bara några minuter efter att muggen är tom. men just därför kan jag fortsätta dricka tills halsonten har gått över helt, och helt enkelt hoppas att varm mjölk med honung är min räddning även den kommande fysikfulla helgen.

för övrigt: http://www.myspace.com/wrestlingwithangels. vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0