detta är icke livet

"Han sökte i böckerna och i sina tankar det, som man så ofta i ungdomen för att på ålderdomen glömma att man någonsin har bekymrat sig om det: en tro att leva på, en stjärna att styra efter, ett sammanhang i tingen, en mening och ett mål."


Jag är kär i Martin Birck.
Om Martin Birck vore verklig skulle jag ta min vita mössa, gå ut i den sovande vinternatten och besöka honom i hans lilla lägenhet. Där skulle vi sitta i timmar och dricka vin för sakens skull och prata om livet. Jag tror inte det finns någon som är mer lik mig själv än Martin Birck. Att prata med honom skulle vara som att höra mina egna tankar; titta honom i ögonen skulle vara som att se in i min egen själ.
Martin Birck och jag skulle leva tillsammans. Vi skulle hitta svaren till alla våra frågor, utforska "det stora, tomma hålet, som kallas världen" och upptäcka livet tillsammans. Han skulle skriva vackra dikter till mig, se på mig så som han ser på vackra flickor och kyssa mig så som han kysser sin käresta i den bok han faktiskt lever i.
Om bara Martin Birck vore verklig.

Kommentarer
Postat av: Miriam

Kanske hade du kunnat smyga ut hans söta brev ibland, till mig. Så hade även jag fått min beskärda del av overklighet.

2008-11-09 @ 20:27:15
URL: http://onthecreativeside.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0