dancing in the moonlight

jag sover efter skolan, skriver som om jag hade linjal, kör på trottoarkanter, räknar integraler, byter ut kemiplugg mot patrik 1,5, linnea 17,9 och miriam 18,5, startar en bioklubb, glider runt i trasiga gympaskor i världens minsta idrottshall i norra rörum, får en fleecemössa, stillar mitt couscoussug, växlar "helt perfekt", struntar helt i kemiprovet och allt med koppling till det utan att bry mig det minsta, dissekerar ett fårhjärta med luftstrupe och lungvävnad, döper en läskig kinderäggsmask till Nubbe, skriver upp (eller ner?) allt jag äter, gör spanskläxan två veckor i förväg, planerar kalkonmiddagsefterrätt, grämer mig över att fotbollsträning krockar med skivinspelning, får beröm av ensembleledare x2, glömmer bort att få provresultat av lolo, dansar salsa och blir knäsvag av sista kapitlet i Martin Bircks ungdom.

och följande läggs till bland mina favoritlärarcitat på LEL:
"Nej, nu blir jag lite dum i huvudet här"
"I vänstra högra hörnet"
/Micke
"Det är liksom peanuts" /Lolo

ja, vissa veckor äro bra. nästa likaså, om det förblir lika tomt på läxor i almanackan som det är nu.

Kommentarer
Postat av: Miriam

LOLLO <3

2008-11-07 @ 18:10:31
URL: http://onthecreativeside.blogg.se/
Postat av: linnea

du måste nog förklara lolo citatet för mig! :)

vi borde hitta ett namn till vår bioklubb!

2008-11-07 @ 21:42:18
URL: http://batterika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0