gårdagssmink

jag kan inte skriva, som de övriga i min klass, om den där studentmössekänslan. platsen där den ska ligga, som jag dock inte ännu vet var den är, är tom på annat än damm.
istället har jag ett stort blåmärke ovanför knäet, som vittnar om gårdagens dansanta utekväll med trevliga människor. hela natten har jag vandrat i en folktom stad med gåshud på armarna. och när man fastnar av trötthet framför spegeln kan man tänka lustiga tankar, som att jag har arbetat mer än jag har sovit det senaste dygnet, att jag bara igår spenderade mer pengar än vad jag gjort de senaste två månaderna tillsammans eller att studenten är ynka 93 dagar bort. jag väntar tålmodigt på min mössa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0